Mengundi oii

Salam..



Sebenarnya ni kali kedua aku layak mengundi. Owhh tapi ni kali pertama nak mengundi hehe pasal dulu tengah belajar, ada hal tak dapat elak so tak boleh nak balik..

Emm Aku balik ni pun pasal tengah pregnant takde sape nak jaga kat sini. Ade la adik yang tak layak mengundi tu tapi dia layak ke jaga aku? Hahahaa kang aku buat perangai susah dia nak handle. Bertolak ke utara pukul 3pagi. Dalam 7-8pagi gak la sampai. Syukurrrr amat jalan tak jem. *actually hubby call PLUS tanya keadaan  trafik kat highway dalam pukul 11.30malam. Masa tu jem ye dari sg buluh, rawang ke tg.malim dengan excident lagi.. aku nyenyak tido masa tu.. letih keje, he decided to wake me up at 2am. ;) cayanggg dia kat i okeh. Haha wekkk..

Dah la. Nak ceritaaa pasal mengundi tau!

Apa perlu masa mengundi ni?
Mesti la kena mendaftar kan? Dulu mak yang daftarkan. Lepas tu da kuar tarikh mengundi kena la check kat mana tempat nak mengundi tu.. Boleh terus check sini atau SMS aje. Kalau digi taip SPR<jarak>ICno. Hantar ke 15888. Caj 20sen. Hehe nanti ade la info saluran mana dan kat mana lokasi korang mengundi tu. Hari mengundi jangan lupa bawa IC ye.. Waktu mengundi pukul 8pg-5ptg ye!


Basic je ni.. kalau nak lebih info, bole rujuk SINI. Bole klik sini untuk tambah pengetahuan. Ok?

Bukanlah niat aku takmau balik mengundi langsung, tapi betapa susahnya nak dapat cuti tambah2 sekarang management asek la freeze cuti konon2 nak bagi smooth nak upgrade sistem. Peningg.. papehal pun mujur gak aku balik. Memo keluar hari ni, ISNIN cuti public holiday yeyyyyy! *Selangor je. Lain2 negeri tak pasti..

Dah.. tido, nak bangun awal mengundi pagi2...

Comments