Nak cepat baik luka bersalin?

Kemainn kau tajuk. Tak bole panjang lagi? Hihi ok, bersalin dah 3bulan baru nak kongsi rahsia? Ehh baik la dari takde. Kann?

Sebelum sampai ke isu yang nak di sampaikan, nak sentuh sikit je -- Stretchmark. Aku tak berjaya elakkan. Penah la jugak aku cakap stretchmark ni tak bole elak. Tapi... ada kawan yang takde langsung stretchmark. Ye, TAKDE. Dengan bantuan bio oil. Sila la pakai sekerap mungkin tanpa gagal. *aku pakai gak tapi on off. Mana nak cari? Alang2 pegi expo, cuba tengok ada tak booth bio oil. Beli sekali banyak2 or beli botol besar. Murah. Berbaloi. Siap dapat free gift. Tidak pun pegi watson/ guardian. Anak ngan mak pun bole pakai..

Ok la jom ke topik asal. Camne nak baik cepat luka beranak. Tak kisah la czer or normal. Aku guna ni *refer picture. Dari house of healing. RM120++ kalau tak silap. Google la mana2 kedai/kiosk house of healing ni yang kaler biru tu. Kat carrefour/tesco kadang2 ada. Pengalaman aku beranak normal dan mak lak operate buang rahim *de prob malas nak cerita, luka cepat baik. Alhamdulillah.



Dengan bergantung pada ni je pasal pati ikan haruan macam2 jenama memang aku tak amik, sebab aku memang akan buang tak bole telan. Ni ada rasa oren. Rasa original tak tau la. Huhu ikan haruan payah nak cari. Pegi pasar2 pagi dapat yang fresh, masak la stim dengan halia. Sedap.. rasa macam nak pantang lelama. Haha

Last skali nak cakap, selamat mencuba. Kesan bergantung pada badan masing2. Bole cuba. Selebihnya tawakal.

*Ini bukan iklan berbayar. Nak berkongsi barang baik semata. :)

Comments