House hunting - Rumah Pertama

Kemain lagi kan?

Last year, dari bulan 10 kot.. punya la beriya-iya menggoda si suami ajak beli rumah. Ye, sebelum ni tak penah terfikir pun.. masa sebelum tu ada pelarasan gaji.. terus aku buat loan ASB. Lama tau tunda, sebab banyak sangat yang menghalang. Owhh itu atas nama aku untuk anak-anak. Jangan risau. Tiada kena mengena dengan gaji suami. Hoho 

Godaan tu bukan la paksa dia cari rumah atau asal dengar ada lot baru je nak terjah.. aku cuma tunjuk atau wasap pic rumah cantik-cantik.. aku save google picture yang aku rasa nak bilik gitu.. nak dapur gini.. tu jee... kononnye inspirasi.. ada la ajak g ikea sebab nak capai citarasa mengarut tu, so sikit-sikit aku kemas umah yang duduk sekarang ni.. dalam hati sabar le.. nanti rumah sendiri bole la buat macam-macam.

Risik punya risik dapat la 1 developer tengah buka lot untuk jualan. Teres setingkat ada la beberapa lot tengah dan impian nak rebut 1 lot semi D tu. Eii kau ni.. gaji aku kan ciput je. Harus la 44 kali bank mintak itu ini segala bagai.. dah nak masuk 3 bulan aku naik pasrah.. hihi bukan apa, rasa mengarut sangat dah punya seksa nak beli rumah. 

Dah tertulis agaknya rezeki cuma teres setingkat, booking terus masa bukak lot baru depan taman. Alhamdulillah walaupun tetap tak dapat lot tepi, loan approve laju-laju pulak untuk lot rumah yang suami pilih. Lega sangat. Pengalaman katanya... 

Alkisahnya, sekarang tunggu rumah siap. Beli rumah kat Sungai Petani, keje sekarang kat KL lagi.. hehehh takpe.. jangka siap 2017. Harapnya masa tu dah dapat tukar ke sana. 

Dalam masa ni.. kena terus menabung walaupun GST.. walaupun anak 2 nanti bertambah-tambah kos belanja bulanan.. Berangan itu freeeee!



Berserah dan yakin pada Allah! Moga angan-angan jadi kenyataan.. aminn

Comments

Post a Comment

Nanti Anna reply tau